Jak to działa?

1. Dołącz

Zarejestruj się klikając przycisk „Rejestracja”, podaj wymagane dane, zaakceptuj regulamin i wpłać minimum 20 zł (10 zł bezzwrotna opłata inicjalna + 10 zł do wykorzystania na przejazdy).

W celu uruchomienia konta zaloguj się na podany podczas rejestracji adres e-mail oraz kliknij w link aktywujący konto. W przeciwnym wypadku Twoje konto nie będzie umożliwiało korzystania z bezobsługowej wypożyczalni rowerów.

Wystarczy 1 minuta i gotowe – możesz już korzystać z rowerów miejskich 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Po zarejestrowaniu otrzymasz wiadomość sms oraz wiadomość e-mailową wraz z kodem PIN, który razem z Twoim numerem telefonu są identyfikatorami w systemie.

2. Wypożycz

Podejdź do terminala, naciśnij „Wypożycz” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Rower, który wybrałeś zostanie zwolniony automatycznie.

Jeżeli jest zabezpieczony obejmą – odblokuj go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego, wyświetlonego na ekranie terminala przy wypożyczeniu. Szerokiej drogi!

3. Zwróć rower

Nie musisz nawet podchodzić do terminala. Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka. Bez obaw – sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.

W celu upewnienia się, że zwrot został zakończony pomyślnie, dokonaj weryfikacji na swoim koncie użytkownika poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Jeśli na stacji nie ma wolnego miejsca, przypnij rower obejmą z zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasuj cyfry. W takim przypadku podejdź do terminala, przyciśnij „Zwrot” i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie.

4. Ponów

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę. Pierwsze 20 minut jazdy zawsze jest darmowe!

5. Jeszcze szybciej?

Pobierz aplikację mobilną.
Za pomocą aplikacji mobilnej wypożyczysz rower zarówno zamknięty w elektrozamku jak i za pomocą obejmy bez podchodzenia do terminala.
Kod do obejmy będzie wyświetlany podczas wypożyczenia danego roweru.
Rower za pomocą aplikacji możesz wypożyczyć za pomocą dwóch sposobów:

  • Klikając „Wypożycz rower” w aplikacji i wpisując jego numer.
  • Skanując kod QR danego roweru znajdujący się na każdym rowerze

 

Jak się zarejestrować?

Aby korzystać z rowerów należy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie internetowej, zaakceptować regulamin i nowoutworzone konto doładować kwotą minimum 20 zł. Po rejestracji zostanie przesłany e-mail z linkiem weryfikacyjnym potwierdzającym Twoje dane – kliknięcie w niego spowoduje aktywacje konta. Od tego momentu otrzymasz możliwość wypożyczania rowerów. Rejestracji można dokonać również za pomocą terminala na stacji, aplikacji mobilnej Nextbike czy kontaktując się z całodobową infolinią.

Jak aktywować konto?

Po zarejestrowaniu otrzymasz wiadomość SMS oraz wiadomość e-mailową wraz z kodem PIN, który razem z Twoim numerem telefonu są identyfikatorami w systemie. Dodatkowo na Twoją skrzynkę elektroniczną zostanie przesłany e-mail z linkiem weryfikacyjnym potwierdzającym Twoje dane – kliknięcie w niego spowoduje aktywacje konta. Teraz tylko wystarczy doładować konto tzw. opłatą inicjalną bądź jako formę płatności zdefiniować kartę kredytową. Jak tylko kwota wpłynie na konto bądź karta zostanie do niego przypisana – będzie można już wypożyczać rowery.

Czy zarejestrowany w jednym systemie mogę korzystać z rowerów w innych miastach?

Tak, nasze systemy są kompatybilne. Rejestracja w jednym z nich, umożliwia wypożyczenie rowerów we wszystkich miastach w Polsce i na świecie, gdzie operatorem jest Nextbike. Warto pamiętać, że każdy z systemów charakteryzuje się swoim cennikiem oraz regulaminem.

Czy mogę identyfikować się przy terminalu kartą zbliżeniową zamiast numeru telefonu i PIN-u?

Dla uproszczenia i ułatwienia procesu wypożyczania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora. Jest to większość zbliżeniowych kart z czytnikiem RFID – np. karta miejska, Elektroniczna Legitymacja Studencka, a także większość kart płatniczych. W celu rejestracji karty należy podejść do terminala, wpisać numer telefonu oraz kod PIN, a następnie w wyznaczone miejsce przyłożyć wybrany czytnik. Przy kolejnym wypożyczeniu będzie już można identyfikować się przy terminalu za pomocą karty, czyli przyłożyć ją w celu zalogowania się. Chcesz logować się bez podawania kodu PIN? – odznacz opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” na swoim koncie na portalu www.piotrkowskirower.pl w zakładce „Hasło”.

Jak wygenerować nowy kod PIN?

Aby wygenerować nowy kod PIN do konta należy wejść na portal www.piotrkowskirower.pl. Następnie przed zalogowaniem wybrać opcję „Zapomniałem PIN”. Na numer telefonu przypisany do konta zostanie przesłany nowy kod.

Korzystasz z aplikacji mobilnej Nextbike? Przed zalogowaniem się w niej wybierz opcję „Zapomniałeś numeru PIN?”. Wprowadź numer telefonu zarejestrowany w systemie, a za pośrednictwem SMS otrzymasz nowy kod do logowania. Nowy PIN można również wygenerować po kontakcie z całodobową infolinią. Aby dokonać zmiany kodu PIN na inny, niż wygenerowany przez system, należy po zalogowaniu na portalu www.piotrkowskirower.pl wybrać zakładkę „Hasło”.

Jakie koszty ponoszę podczas rejestracji?

Rejestracja przez naszą stronę internetową trwa minutę i jest całkowicie bezpłatna. Po rejestracji należy doładować konto kwotą minimum 20 zł.

Mam dwa konta na ten sam numer telefonu w różnych systemach – czy mogę mieć ten sam kod PIN?

W przypadku korzystania z wielu kont zarejestrowanych na ten sam numer telefonu, konto jest każdorazowo wybierane na podstawie wprowadzonego numeru PIN. Jeżeli numer PIN dla kont jest przypisany ten sam, nastąpi logowanie na pierwsze zarejestrowane konto. Generacja numeru PIN spowoduje nadanie nowego kodu również dla najstarszego konta. W celu zmiany numeru PIN dla wybranego konta zachęcamy do kontaktu telefonicznego z całodobową infolinią lub przesłania zapytania korzystając z formularza kontaktowego.

Ile kosztuje korzystanie z rowerów?

Wypożyczenie roweru do 10 minut jest bezpłatne. Od 11 do 30 minuty to koszt 1 zł. Warto pamiętać, że każdy z systemów charakteryzuje się swoim cennikiem oraz regulaminem.

Jak doładować konto?

Po zalogowaniu się do swojego profilu na portalu www.piotrkowskirower.pl w zakładce „Doładuj konto” wybierz jedną z metod płatności: blik, karta płatnicza lub przelew internetowy. Do zarejestrowanego konta możesz również podpiąć kartę kredytową, dzięki której opłata za przejazdy rowerowe będzie pobierana automatycznie.

UWAGA: W przypadku wybrania metody płatności za pomocą przelewu internetowego, zostaje wygenerowany indywidualny tytuł transakcji przypisany do Twojego konta. Jest on niezbędny  w celu poprawnego zaksięgowania wpłaty.

Jak doładować swoje konto kartą z możliwością obciążenia (np. karty kredytowej)?

Do zarejestrowanego konta możesz podpiąć kartę korzystając z aplikacji mobilnej Nextbike, strony internetowej piotrkowskirower.pl lub poprzez Terminal na stacji. Jeśli podczas rejestracji wybrałeś właśnie ten sposób płatności, z Twojego konta zostanie pobrana opłata inicjalna. Opłata ta jest formą wpisowego do systemu. Po podpięciu karty do konta opłata za wypożyczenie trwające więcej niż 10 min, pobierana będzie automatycznie po zakończeniu przejazdu.

Czy mogę dokonać płatności przy terminalu?

Tak. Aby dokonać płatności, należy zalogować się przez terminal na swoje konto, a następnie postępować zgodnie z komunikatami pojawiającymi się na wyświetlaczu.

Jak mogą powstać zaległości na koncie?

Wypożyczenie roweru jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy posiadasz na koncie minimum 10 zł. Jeżeli czas wypożyczenia będzie dłuższy niż 20 min, to po zakończeniu przejazdu z konta zostanie pobrana odpowiednia opłata adekwatna do czasu wypożyczenia. Aby móc wypożyczyć kolejny rower należy uzupełnić środki, tak aby na koncie było minimum 10 zł. W przypadku posiadania karty kredytowej podpiętej do konta, środki za wypożyczenie pobierane są automatycznie, a aktywność konta nie ulega zmianie.

Co będzie, jeśli koszt użytkowania przekroczy dostępne saldo?

W przypadku, gdy naliczone opłaty za jazdę przekraczają posiadane środki, Twoje konto będzie nieaktywne do czasu uregulowania płatności. Należy w terminie do 7 dni doładować konto do salda co najmniej równego 0 zł. Aby ponownie wypożyczyć rower doładuj konto kwotą nie mniejszą niż 10 zł. W przypadku posiadania podpiętej karty kredytowej do konta, środki za wynajem pobierane są automatycznie, a aktywność konta nie ulega zmianie.

Czy opłata inicjalna jest zwrotna?

Nie, od 27.08.2019 r. opłata inicjalna to bezzwrotna kwota wpisowego do systemu Piotrkowski Rower Miejski, którą uiszczasz przy rejestracji.

Jeśli konto zarejestrowałeś przed 27.08.2019 r. i Twoja opłata inicjalna została rozliczona na przejazdy, dopłać brakujące środki do 30.09.2024 r.

Podczas wypożyczenia po podaniu numeru telefonu i kodu PIN-u jestem proszony o wprowadzenie numeru karty kredytowej tak, jakbym miał rejestrować się od początku. Dlaczego?

Taka sytuacja może się zdarzyć, np. gdy podasz błędny numer telefonu, a terminal odczyta Cię jako nowego użytkownika, który nie posiada środków. Terminal prosi o podanie numeru karty kredytowej również w momencie posiadania na koncie kwoty mniejszej niż 10 zł. Najlepiej spróbuj raz jeszcze dokładnie wprowadzić swoje dane. W przypadku trudności skontaktuj się z całodobową infolinią.

Dokonałem płatności, raz wypożyczyłem rower i moje konto znowu jest nieaktywne – dlaczego?

Prawdopodobnie na Twoim koncie znajduje się mniej niż 10 zł. Pamiętaj, że konto jest aktywne jedynie w momencie posiadania na nim minimum 10 zł lub posiadania podpiętej karty kredytowej. Rekomendujemy zasilanie konta kwotą wyższą, niż 10 zł – np. 20, 30 zł, aby uniknąć zablokowania konta w przypadku wyczerpania środków. Upewnij się również, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail. Konto może również nie być aktywne w przypadku blokady, gdy nie postępowałeś zgodnie z regulaminem. W celu ustalenia przyczyn nieaktywności możesz skontaktować się z całodobową infolinią lub wysłać zapytanie korzystając z formularza kontaktowego.

Wybrałem płatność kartą kredytową, a moje konto jest nieaktywne. Dlaczego?

Oznacza to, że system nie miał możliwości pobrania środków z karty. Powody mogą być różne: blokada karty lub brak środków na koncie.

Jak wypożyczyć rower?

Wystarczy podejść do terminala, nacisnąć przycisk „Wypożyczenie/Zwrot” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka. Wypożyczenia można dokonać również za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike oraz poprzez kontakt z całodobową infolinią. Gdy rower jest zabezpieczony linką z zamkiem szyfrowym, należy odblokować go za pomocą otrzymanego 4-cyfrowego kodu. Kod ten wyświetla się na terminalu podczas wynajmu roweru, w aplikacji mobilnej Nextbike przez cały czas trwania wypożyczenia lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenie roweru przez Biura Obsługi Klienta.

Jak ustawić kod na lince z zamkiem szyfrowym?

Kod do linki z zamkiem szyfrowym należy ustawić na wysokości wypukłej kreski, zaczynając od lewej do prawej strony. Kod ten wyświetla się na terminalu w momencie wypożyczenia roweru, na głównym ekranie aplikacji mobilnej Nextbike w trakcie trwania całego wynajmu lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenia roweru przez Biuro Obsługi Klienta.

Jak zwrócić rower?

Preferowaną metodą zwrotu jest wprowadzenie roweru do elektrozamka. Sygnał dźwiękowy oraz zielona dioda przy słupku potwierdzi prawidłowy zwrot. Jeżeli wszystkie elektrozamki na stacji są zajęte, należy przypiąć rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. Następnie na terminalu nacisnąć przycisk „Wypożyczenie/Zwrot” i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub zadzwonić na całodobową infolinię. Zwrotu jednośladu można również dokonać w aplikacji mobilnej Nextbike.

Czy muszę zwrócić rower na stacji wypożyczenia?

Rowery można wypożyczać oraz zwracać na dowolnej stacji. Lista stacji znajduję się na stronie www.piotrkowskirower.pl w aplikacji mobilnej Nextbike oraz na terminalu.

Skąd mam wiedzieć, że zwrot nastąpił prawidłowo?

Prawidłowy zwrot roweru do elektrozamka potwierdzany jest sygnałem dźwiękowym oraz świecącą się na zielono diodą. Dla pewności rekomendujemy sprawdzenie swojego stanu konta za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike, poprzez ponowne zalogowanie się na terminalu lub logowanie się na portalu www.piotrkowskirower.pl. Potwierdzenie zwrotu roweru w systemie możesz również uzyskać kontaktując się z całodobową infolinią.

Jak długo może trwać wypożyczenie?

Wypożyczenie może trwać maksymalnie do 12 godzin. Po przekroczeniu 12 godzin naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 300 zł. W czasie trwania wypożyczenia (po 3, 6 i 12 h) do użytkownika są automatycznie wysyłane wiadomości przypominające o trwaniu wypożyczenia i naliczaniu opłat.

Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?

W takim przypadku należy przypiąć rower linką z zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. 4- cyfrowy kod do linki wyświetla się na terminalu w momencie wypożyczenia roweru, na głównym ekranie aplikacji mobilnej Nextbike w trakcie trwania całego wynajmu lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenia roweru przez Biuro Obsługi Klienta. Następnie należy dokonać zwrotu na terminalu naciskając przycisk „Wypożyczenie/Zwrot” i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub skontaktować się z całodobową infolinię. Zwrotu jednośladu można również dokonać w aplikacji mobilnej Nextbike.

Ile rowerów mogę wypożyczyć jednocześnie?

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie.

Co zrobić, jeśli nie mogę wypożyczyć/zwrócić roweru przy terminalu?

W przypadku pytań z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu, skontaktuj się z naszą całodobową infolinią. Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Numery kontaktowe znajdziesz zarówno na każdej stacji, jak i na każdym jednośladzie.

Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?

Tak, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Warto pamiętać, aby nie pozostawiać roweru w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych”. Należy przypiąć jednoślad odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów. Przerwa w trakcie jazdy jest wliczana do czasu wypożyczenia. Wypożyczenie roweru pozostawionego w trakcie przejazdu nie jest możliwie dla osoby trzeciej np. za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike. W trakcie podjęcia takiej próby zostanie ona poinformowana o niedostępności roweru.

Czy można pozostawić rower poza stacją?

Rower możesz zwracać tylko na wyznaczonych do tego stacjach. W przypadku pozostawienia roweru poza stacją, użytkownik ponosi dalsze koszty jego wypożyczenia oraz jest odpowiedzialny za ewentualną kradzież i/lub zniszczenie. Możliwe jest zrobienie przerwy w przejażdżce, jednakże rower musi pozostać zabezpieczony za pomocą linki z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów. Warto pamiętać, aby nie pozostawiać rowerów w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych”. W związku z tym, że rower będzie w trakcie Twojego wynajmu, inny użytkownik nie będzie miał możliwości wypożyczenia go za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike.

Czy można zarezerwować rowery?

Nie ma możliwości rezerwacji rowerów. Jednoślad jest dostępny dla każdego, a stację są ustawione w dogodnych lokalizacjach.

Czy z nieaktywnej stacji mogę wypożyczyć/zwrócić rower?

Tak, możliwe jest wypożyczenie/zwrot roweru na stacji, która straciła zasilanie. Jednakże trzeba pamiętać, że możliwość taka istnieje tylko w przypadku roweru, który jest zabezpieczony za pomocą linki z zamkiem szyfrowym. Podczas próby wypożyczenia roweru wpiętego w elektrozamek przez aplikację mobilną Nextbike ze stacji, która jest w danym momencie nieaktywna, wyświetli się komunikat „Rower niedostępny”. W przypadku zwrotu na stacji bez zasilani, zalecamy zabezpieczyć rower za pomocą linki z zamkiem szyfrowym, tak aby wyeliminować ewentualne nie poprawne wypięcie roweru z elektrozamka. Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji o usterce stacji poprzez aplikację mobilną Nextbike, korzystając z formularza kontaktowego lub kontakt z całodobową infolinią. Nasz serwis podejmie kroki w celu usunięcia ewentualnej usterki najszybciej, jak tylko będzie to możliwe.

Czy muszę znajdować się na stacji, gdy chcę zwrócić rower?

W przypadku kontaktu z całodobową infolinią i chęcią zwrotu roweru w systemie zaleca się, przebywanie na stacji zwrotu. Dzięki temu Konsultant może upewnić się czy zwrot roweru nastąpił prawidłowo.

Kod do linki z zamkiem szyfrowym nie działa. Co robić?

Upewnij się, czy wprowadzasz prawidłowy kod do zamka szyfrowego. Kod ten wyświetla się na terminalu w momencie wypożyczenia roweru, na głównym ekranie aplikacji mobilnej Nextbike w trakcie trwania całego wynajmu lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenie roweru przez BOK. Kod należy ustawić na wysokości wypukłej kreski, zaczynając od lewej do prawej strony. Jeżeli podany przez system 4-cyfrowy szyfr nie otworzy zamka – skontaktuj się z całodobową infolinią.

Wypożyczyłem rower, ale nie wypiął się z elektrozamka. Co mam zrobić, aby go zwrócić?

W pierwszej kolejności upewnij się, czy rower na pewno nie wypiął się ze stacji. Spróbuj delikatnie pociągnąć do góry, a następnie do siebie. Jeżeli mimo to rower pozostaje w elektrozamku po 3 do 5 min. system odczyta, że rower nie został wypięty i automatycznie zwróci jednoślad oraz unieważni przejazd. W przypadku, gdy zwrot w systemie nie nastąpi i czas wypożyczenie będzie kontynuowany, skontaktuj się z całodobową infolinią.

Zwróciłem rower przed czasem i dostałem SMS o trwającym wypożyczeniu/pobraniu środków. Co mam zrobić?

Jeżeli otrzymałeś SMS z informacją o ciągle trwającym wypożyczeniu, mimo, że rower został już przez Ciebie prawidłowo zwrócony na stacji – skontaktuj się z całodobową infolinią. Konsultant pomoże dokonać zwrotu roweru w systemie oraz ustali ewentualne przyczyny, które spowodowały, że wypożyczenie było wciąż w trakcie. W przypadku, gdy zauważyłeś, że opłata za wypożyczenie została naliczona nieprawidłowo, napisz do nas korzystając z formularza kontaktowego.  Na przesłanie odpowiedzi mamy maksymalnie 14 dni, ale postaramy się zrobić to tak szybko, jak to będzie możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, zwrócimy całą nieodpowiednio naliczoną kwotę.

Stacja nie działa prawidłowo. Co mogę zrobić?

Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji zawierającej numer stacji poprzez aplikację mobilną Nextbike, formularz kontaktowy lub poprzez kontakt z całodobową infolinią. Nasz serwis podejmie kroki w celu usunięcia ewentualnej usterki najszybciej, jak tylko będzie to możliwe. Pracujemy 24 godziny na dobę monitorują stan systemu, natomiast takie zgłoszenia pozwalają nam interweniować jeszcze szybciej.

Na stacji nie ma żadnego roweru – dlaczego?

Zespoły relokacyjne Nextbike przewożą rowery 24 godziny na dobę, aby na bieżąco uzupełniać braki na stacjach, ale nie jesteśmy w stanie zagwarantować, zwłaszcza w godzinach szczytu, że rowery zawsze będą dostępne na każdej stacji.

Rower ma usterkę. Co mogę zrobić?

Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji zawierającej numer roweru poprzez aplikację mobilną Nextbike, formularz kontaktowy lub poprzez kontakt z całodobową infolinią. Nasz serwis podejmie kroki w celu usunięcia ewentualnej usterki najszybciej, jak tylko będzie to możliwe. Pracujemy 24 godziny na dobę monitorując stan systemu, natomiast takie zgłoszenia pozwalają nam interweniować jeszcze szybciej.

Co zrobić, jeśli wypożyczony rower został skradziony?

W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas użytkowania, wypożyczający musi jak najszybciej powiadomić o tym Biuro Obsługi Klienta.

Dlaczego mam nieaktywne konto?

Istnieje kilka powodów nieaktywności konta. Pamiętaj, że konto jest aktywne jedynie w momencie, gdy masz na nim minimum 10 zł lub posiadasz podpiętą kartę kredytową. Upewnij się również, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail. Konto może również nie być aktywne w przypadku blokady, gdy nie postępowałeś zgodnie z regulaminem np. rower był wykorzystywany niezgodnie z jego przeznaczeniem, został pozostawiony niezabezpieczony i/lub w innym miejscu niż stacja zwrotu. W celu ustalenia przyczyn nieaktywności możesz skontaktować się z całodobową infolinią lub wysłać zapytanie korzystając z formularza kontaktowego.

Miałem wypadek na rowerze miejskim. Jakie kroki powinienem podjąć?

W przypadku, gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji, jesteś zobowiązany do spisania oświadczenia i/lub wezwania na miejsce zdarzenia Policji. Ponadto w przypadku wystąpienia opisanego zdarzenia jesteś zobligowany do poinformowania o powyższym Biura Obsługi Klienta maksymalnie do 24 godzin od momentu wystąpienia zajścia.

Czy mogę korzystać z Piotrkowskiego Roweru, jeśli nie mam ukończonych 18 lat?

Z wypożyczalni rowerów miejskich mogą skorzystać osoby małoletnie, jednak do ukończenia 13 roku życia wymagana jest opieka osoby dorosłej. Dodatkowym wymogiem jest posiadanie ważnej karty rowerowej lub motorowerowej.

W jaki sposób mogę zarejestrować konto i korzystać z Roweru Miejskiego, jeśli nie mam ukończonych 18 lat?

Rejestracja konta odbywa się w tradycyjny sposób poprzez: terminal, aplikację mobilną Nextbike, stronę internetową www.piotrkowskirower.pl lub kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Do rejestracji będą potrzebne dane osobowe. W przypadku osoby niepełnoletniej, wymagane jest przesłanie zgody rodzicielskiej drogą e-mail, pocztą na adres operatora lub osobiście w siedzibie firmy poprzez wypełnienie formularza. Dodatkowym wymogiem jest posiadanie ważnej karty rowerowej lub motorowerowej.

Czy do roweru standardowego mogę samodzielnie zamocować fotelik dziecięcy?

Rowery standardowe nie są przystosowane do montowania fotelika dziecięcego ani do przewożenia pasażerów.

Jakie dane muszę podać, aby system mnie zweryfikował?

System weryfikuje użytkownika po numerze telefonu, na które zostało zarejestrowane konto oraz indywidualnego, sześciocyfrowego kodu PIN. Identyfikacja użytkownika odbywa się również podczas użycia przypisanej do konta karty RFiD przy terminalu.

Od czego/kogo zależy, w którym miejscu powstanie stacja?

Z naszej strony możemy zadeklarować, że operator Nextbike będzie starać się rozwijać system o stacje sponsorskie/patronackie stawiane we współpracy z firmami z Piotrkowa Trybunalskiego. Dodatkowo sugestie powstania nowych stacji prosimy kierować na adres – [email protected]

Chcę zmienić imię i/lub nazwisko. W jaki sposób mogę zmodyfikować swoje dane?

W przypadku zmiany danych takich jak imię i/lub nazwisko użytkownik zobowiązany jest do przesłania dyspozycji ich modyfikacji do operatora, przesyłając oświadczenie drogą e-mailową na [email protected], pocztą na adres operatora lub składając je osobiście w siedzibie firmy. Przypominamy, że w przypadku zmian dokonywanych na koncie należy potwierdzić pozostałe dane.

Mam nowy numer telefonu. W jaki sposób mogę go zmienić na koncie?

W przypadku chęci zmiany numeru telefonu na koncie, użytkownik może przekazać dyspozycję modyfikacji do operatora, przesyłając oświadczenie drogą e-mailową na [email protected], pocztą na adres operatora lub składając je osobiście w siedzibie firmy. Przypominamy, że w przypadku zmian dokonywanych na koncie należy potwierdzić pozostałe dane.

Chcę zmienić adres korespondencyjny i/lub e-mail. W jaki sposób mogę zmodyfikować swoje dane?

Dane adresowe należy zmienić po zalogowaniu się na stronie internetowej www.piotrkowskirower.pl, aplikacji mobilnej Nextbike lub poprzez kontakt z całodobową infolinią. Przypominamy, że w przypadku zmian dokonywanych na koncie należy potwierdzić pozostałe dane.

Czy mam obowiązek informować o zmianie danych?

Tak, w przypadku zmiany danych osobowych użytkownik zobowiązany jest do poinformowania operatora. W celu zmiany imienia i/lub nazwiska, należy przesłać oświadczenie drogą e-mailową na [email protected], pocztą na adres operatora lub złożyć je osobiście w siedzibie firmy. Pozostałe dane, takie jak dane adresowe, należy zaktualizować logując się na portalu www.piotrkowskirower.pl, aplikacji mobilnej Nextbike lub poprzez kontakt z całodobową infolinią pozostałe dane.

Dezaktywacja a usuniecie konta – jaka jest różnica?

Dezaktywacja konta nie oznacza usunięcia go w systemie, dokonać jej można samodzielnie. Aby całkowicie usunąć konto z systemu, należy przesłać dyspozycję wypowiedzenia umowy poprzez formularz kontaktowy, przesyłając listownie lub składając je osobiście w siedzibie firmy.

Nie mam adresu e-mail, jak mogę skorzystać z rowerów?

Adres e-mail jest niezbędny do rejestracji konta, ponieważ wszelkie zmiany w regulaminie oraz istotne informacje są przesyłane drogą elektroniczną. Możesz poprosić znajomą osobę o pomoc w założeniu e-maila – trwa to tyle samo co rejestracja w naszym systemie.

Jak mogę kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, oprócz kontaktu telefonicznego?

Innymi dostępnymi kanałami kontaktu z nami są: zgłoszenia e-mail, formularz kontaktowy, zgłoszenie przez aplikację mobilną Nextbike lub kontakt przez fanpage na facebook’u.

Jak włączyć lampę roweru?

Lampa uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że zaczniesz pedałować, a lampa oświetli Ci drogę.

Skontaktuj się z nami

Infolinia:
+48 44 618 14 44

Czynne całodobowokoszt
połączenia zgodny z taryfami operatorów

Reklamacje i zapytania:
[email protected]

nextbike